Full Monty

Kortere rijen en samen genieten in attracties

Eerste nieuwe attractie

met waardering 9+

Eenvoudig plaatsen

tot 108 gasten

Single riders?

Bijna overbodig

Om hun bezoekers ook in de nieuwste attractie een 9+ beleving te garanderen, zocht de Efteling naar een manier om de zitplaatsen in de Danse Macabre zo efficiënt mogelijk te vullen.
Zo gaan de rijen sneller en genieten bezoekers altijd samen met hun gezelschap van de ervaring.

De uitdaging

Het efficiënt vullen van een attractie zonder direct zicht op de stoelen, met een naadloze integratie voor gasten met een beperking.

De oplossing

We ontwikkelden een pre-seat app die medewerkers van de Efteling makkelijk en snel in staat stelt om de attractie optimaal te vullen.

De Glamorous touch

Handige visuele ondersteuning die in één oogopslag de ideale gezelschapsgrootte laat zien voor de overgebleven plekken.

De reactie

“Het was fijn dat Glamorous Goat standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie, maar nóg fijner dat de app meteen helemaal goed werkte. We kijken zeer positief terug op de samenwerking.” 

De uitdaging

Het efficiënt vullen van een attractie zonder direct zicht op de stoelen, met een naadloze integratie voor gasten met een beperking.

De oplossing

We ontwikkelden een pre-seat app die medewerkers van de Efteling makkelijk en snel in staat stelt om de attractie optimaal te vullen.

De Glamorous touch

Handige visuele ondersteuning die in één oogopslag de ideale gezelschapsgrootte laat zien voor de overgebleven plekken.

De reactie

“Het was fijn dat Glamorous Goat standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie, maar nóg fijner dat de app meteen helemaal goed werkte. We kijken zeer positief terug op de samenwerking.” 

User research

Uitvoerig testen van prototypes om te komen tot de ideale versie

De uitdaging om een vlekkeloos systeem op te zetten voor zo´n grote attractie, die nog in aanbouw was, vlogen we aan met hulp van een grote groep Eftelingmedewerkers – en een paar rollen tape. We simuleerden de plattegrond van de attractie in een grote lege ruimte om de app helemaal kloppend te maken. Naast de tablet app voor seaters is er ook een companion app gemaakt voor medewerkers die de gasten met beperking begeleiden. Zodat deze ook eenvoudig kunnen worden aangemeld en zo ook snel aan de beurt komen voor de attractie.

"We kijken zeer positief terug op de samenwerking."

Het was fijn dat GG standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie maar nog fijner dat de app meteen helemaal goed werkte.

Robbert van Gorp
Product Owner @ Efteling

"We kijken zeer positief terug op de samenwerking."

Het was fijn dat GG standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie maar nog fijner dat de app meteen helemaal goed werkte.

Robbert van Gorp
Product Owner @ Efteling

"We kijken zeer positief terug op de samenwerking."

Het was fijn dat GG standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie maar nog fijner dat de app meteen helemaal goed werkte.

Robbert van Gorp
Product Owner @ Efteling

"We kijken zeer positief terug op de samenwerking."

Het was fijn dat GG standby stond tijdens de opening van een nieuwe attractie maar nog fijner dat de app meteen helemaal goed werkte.

Robbert van Gorp
Product Owner @ Efteling
Neem contact op

Hoe kunnen we jou vooruit helpen?

Robbert denkt graag met je mee

Neem contact op

Hoe kunnen we jou vooruit helpen?

Robbert denkt graag met je mee

Neem contact op

Hoe kunnen we jou vooruit helpen?

Robbert denkt graag met je mee